Min favorit gumlesalat til C9


Det er ikke meningen, at du skal faste, når du er på C9. Du skal blot have indført SUNDE kostvaner. Du skal spise fra Frilisten jævnt over hele dagen ALLE 9 DAGE.

Hav altid en skål råkost med grøntsager fra Frilisten parat, - lav en stor portion fra morgenen af eller aftenen før, hvis det passer dig bedst. Det er passende for de fleste at spise 3-4 gange ca. 2,5 dl fra listen med fri grøntsager, frugt og bær alle 9 dage. Fordel salaten i portionsbøtter.

Hold dig fortrinsvis til grøntsager (varieret!) og pep blot op med lidt frugt/bær. Spiser du ingenting eller for lidt fra Frilisten, er der risiko for, at maven går i stå, og du kommer til at føle dig oppustet. Spiser du for ensformigt fra Frilisten, fx kun et par forskellige ting, vil du også kunne få problemer med maven.

Den helt klassiske "gumle" salat, som alle kan være med på. Sådan en portion kan vare i flere timer, fordi der skal tygges meget. Tag den med på farten i en lille bøtte.

I denne salat indgår der lidt reven gulerod. Gulerod er ikke på den frie liste, da gulerod har for højt Glykæmisk indeks, men en enkelt lille gulerod om dagen er acceptabelt. Og den strækker længst, når du river den fint.

Den viste salat indeholder flg.:

Revne gulerødder, blandede salatblade (fx en færdigblandet mixsalat fra supermarkedet) og hvidkål skåret fint, gule minitomater og 4 små svesker skåret i småbitte tern. Pep evt. op med appelsinsaft.

Klar til at komme igang med din første C9?

Eller vil du gerne vide mere om C9 - så læs videre her >

Jeg anbefaler:
Andre har også læst: