C9: Spis mere fra "frilisten" og opnå et bedre resultat med dit C9-forløb


SPIS MERE FRA DEN FRIE LISTE (Frie fødevarer), hvis du føler sult.

Tanken er IKKE, at du på noget tidspunkt skal være sulten, når du er på C9. Maven skal hele tiden have noget at arbejde med. Det skal bare være ”de rigtige ting”.

Hvad der er supervigtigt i programmet er at spise tilstrækkeligt af nærende og VARIERET mad med lavt glykæmisk indeks (GI) og/eller lavt kalorieindhold, og at kroppen ikke går i sult-tilstand.

Bemærk! Frilisten er RETNINGSVISENDE, men ikke fuldstændig. Dvs. du kan godt spise andre grøntsager (og frugt/bær), end der står på Frilisten, blot de har lavt GI - altså max. 55 og samtidig lavt kalorieindhold.

Om "portioner" i C9-håndbogen

Når der står "Nyd 1 portion" eller "Nyd 2 portioner", så betyder det IKKE, at du skal spise en eller to portioner af HVER eneste ting på listen hver dag. Der menes TOTALT set én portion eller to portioner om dagen. Men til gengæld menes der ALLE ni dage, og ikke kun fra dag 3-9. Mange forestiller sig, at man skal faste dag 1 og 2, men det skal man ikke, for maven skal ikke sættes i stå. Tværtimod. Der skal skrues op for forbrændingen! Det skal blot være de rigtige ting, man skal spise.

1 portion kan godt bestå af flere forskellige ting, fx "en halv portion pære = 1/2 lille pære" , "en kvart portion jordbær = 2 mellemstore jordbær" og "en kvart portion blåbær = ca. 0,4 dl blåbær".

Men lad være at tage det alt for bogstaveligt. Disse ting er RETNINGSVISENDE. Det vælter ikke programmet, hvis du spiser 5 blåbær for meget.

Læs også: C9 fra A-Z

Kategorien "1 om dagen"

= Frugt og bær med glykæmisk indeks under 55 (dvs. banan, vandmelon, ananas og mango er no-go på C9).

Kategorien "2 om dagen"

= Grøntsager med glykæmisk indeks under 55 og begrænset antal kalorier.

Kategorien "Frie fødevarer"

= Grøntsager med meget lavt glykæmisk indeks eller grøntsager, hvor du får så få kalorier, at du ikke kan spise for meget. Spis derfor UBEGRÆNSET fra denne kategori alle 9 dage af dit C9-forløb.

Du kan google dig til glykæmisk indeks for en specifik grøntsag eller frugt/bær, som ikke står på frilisten. Bemærk at også kalorietallet må være begrænset, for at grøntsagen bliver en fri fødevare.

Og ALLERVIGTIGST: Spis varieret!

Det bedste, du kan gøre, er at mikse en stor råkostsalat med mange forskellige grøntsager fra Frie fødevarer og 2 om dagen kategorien samt give råkostsalaten et lille pift med lidt fra 1 om dagen kategorien.

Du bestiller C9 i shoppen hos Aloe Vera Forever DK eller du kan ringe til F.I.T. vejleder Lili Fisker på mobilnr. 23 30 71 99 og bestille. Her kan du også få svar på eventuelle spørgsmål.

Jeg anbefaler:
Andre har også læst: